Startseite
DEUTSCH
ENGLISH
WELCOME PAGE
PHILOSOPHY
SERVICE RANGE
-- Technical Translations
-- Certifications
-- Proofreading
-- Project Services
-- Editorial Office
-- Language Teaching
REFERENCE INFORMATION
-- Testimonials
-- Text Types
-- Customers
-- Profile
-- Publications / Lectures
PRICES
TERMS & CONDITIONS
IMPRINT
CONTACT
FRANCAIS
FOTOS



(1995) Prévost’s ‘Manon Lescaut‘ in deutschen Übersetzungen des 18., 19. und 20. Jahrhun­derts. Eine Studie im Rahmen der historisch-deskriptiven Übersetzungsforschung. Verlag Hänsel-Hohenhausen, Egelsbach
(Deutsche Hochschulschriften; 2078). Microfiche-Ausgabe; zu bestellen bei:
BDÜ Service GmbH,http://www.bdue.de, Best.-Nr. DA024


(2003) Laub im Glück.
Frankfurter Bibliothek: Das neue Gedicht, hrsg. v. Klaus F. Schmidt-Mâcon.†


(2004) Wir kennen uns.
Frankfurter Bibliothek: Das neue Gedicht, hrsg. v. Klaus F. Schmidt-Mâcon.†


(2005) Herbstsonne.
Frankfurter Bibliothek: Das neue Gedicht, hrsg. v. Klaus F. Schmidt-Mâcon.†


(2005) Kirschbaumgeflüster.
Frankfurter Verlagsgruppe, Anthologie 'Literarische Bagatellen', hrsg. v. Fabian Bauer.


(2006) Arbeit im koreanischen Unternehmen: Koreanische Küche und Karaoke für den Frieden im Büro. MDÜ (Fachzeitschrift für Dolmetscher und Übersetzer) 4/06


(2007) Koreanisch – Sprache mit System. Eine Einführung.
MDÜ (Fachzeitschrift für Dolmetscher und Übersetzer) 1/07 


(2008) Übersetzen in der IT-Beratung. Fachsprache als Imponiergehabe?
Mit Glossar,
MDÜ (Fachzeitschrift für Dolmetscher und Übersetzer) 1/08


(2009) Numerous short technical articles for the magazine Hesseninfo of the federal association of interpreters and translators (Bundesverbandes der Dolmetscher und Übersetzer e.V.) in Hesse.


(2010) Chancen für Übersetzer auf dem Arbeitsmarkt.
MDÜ (Fachzeitschrift für Dolmetscher und Übersetzer) 3/10


(2010) 'Nothing sucks like an Electrolux': Marketing flops instead of top marketing.
Presentation at Main-Taunus Businesstag in Hofheim on November 17, 2010


(2011) Interviews regarding my honorary activities as consultant for the BDÜ addociation (Employed interpreters and translators in commerce): BW polyglott 2/2011, infoNRW 3/2011


(2012) Working on your self-image. Positioning and marketing (not only for) language services. Workshop results, MDÜ (magazine for interpreters and translators) 2/12


(2012) Report on the  '2nd day of language services and permanent language mediators'  on November 25, 2011 in Cologne, MDÜ (magazine for interpreters and translators) 1/12


(2012) Moderation and program planning of the  '3rd day of the language services' on December 27, 2012 in Berlin, event of the BDÜ Weiterbildungs- und Fachverlagsgesellschaft mbH.


(2013) Workshop on how to overcome  traps and pitfalls  in international business' on March 20, 2013 (Businessday Hofheim), together with Marketing Manager Valentina Backhaus-Sanchez (www.talent-o.net) and  Susanne Heyse, expert for the Spanish language and culture (www.susanneheyse.com)


(2014) Lecture ''The BDÜ e.V.  - what our language experts can do for you''
5. Businessday in Hofheim/Ts., Germany


(2014) ''Intercultural communication. Everything you have to know for avoiding traps and pitfalls in international business'' - Workshop moderation together with Susanne Heyse, Valentina Sánchez-Backhaus and Gottfried Klein, approx. 20 participants
5. Businessday in Hofheim/Ts., Germany


(2014) Durchführung eines Workshops, approx 150 participants: ''Successful customer acquisition and customer relationship management.''
FIT World Kongress (XX.), International Translator's Association, 4 - 6 August, Berlin


(2014) 'Alles geschafft und völlig am Ende. Gedanken im Anschluss an den Vortrag von Jürgen Matzke („Wege zur effektiven Anti-Stress-Strategie“) am 4. Tag der Sprachendienste in Frankfurt am Main, 31. Oktober 2013'. Fachbeitrag im Sammelband für Übersetzer und  Dolmetscher (s. u.).


(2014) Zusammen mit M. Dear Herausgeberin eines Sammelbandes zur BDÜ-Veranstaltung 'Tag der Sprachendienste': 'Angestellte Übersetzer und Dolmetscher. Vielfältige Tätigkeitsfelder und Einflussfaktoren prägen den Berufsalltag'. BDÜ Fachverlag, ISBN 978-3-93843